Menu

Dziennikarstwo internetowe i social media

Specjalność realizowana w cyklu studiów 2013-2016

Słyszymy co rusz o zamykanych tytułach czasopism papierowych (ostatnio uczynił to nawet amerykański „Newsweek”). Coraz więcej wydawców, z wszystkich możliwych branż, wprowadza też na rynek prasy obok gazet tradycyjnych ich wersje elektroniczne (a niektóre z nowotworzonych tytułów powstają wyłącznie w takiej wersji). Imponująco wygląda przy tym wzrost zamówień na e-czasopisma.
Nie ma wątpliwości – branża prasy elektronicznej i rozmaitych serwisów elektronicznych (informacyjnych, publicystycznych, branżowych) będzie się już tylko rozwijać! Zob. działający zaledwie od roku portal Na temat.pl Zob. też ciekawy serwis poświęcony prenumeratom e-prasy -TUTAJ.
Nie inaczej w obszarze social media. Dowiadujemy się, że w minionym 2012 roku najwięcej w branży internetowej działo się właśnie w świecie mediów społecznościowych. I tu także wszyscy spodziewają się samych wzrostów - więcej TUTAJ!
Jeśli zechcesz lepiej poznać internet, a zwłaszcza świat jego mediów społecznościowych i dziennikarstwa – otworzą się przed Tobą możliwości w jednych z najlepiej rozwijających się branż!
Charakterystyka specjalności:
1.Poznasz:
- dziennikarskie i społecznościowe zasoby internetu;
- formy i gatunki dziennikarstwa internetowego;
- warsztat dziennikarza (internetowego) i marketera społecznościowego;
- rodzaje mediów społecznościowych;
- sposoby i cele funkcjonowania mediów społecznościowych;
- składniki programu Adobe InDesign (i wybranych aplikacji internetowych).
2. Wykształcisz:
- umiejętności  tworzenia i prowadzenia serwisów dziennikarskich i społecznościowych;
- umiejętności  tworzenia różnorodnych tekstów, plików i innych zawartości (gatunki dziennikarskie, teksty marketingowe, posty, twetty, infografiki, wideoblogi etc.);
- umiejętności  monitorowania zasobów internetowych, zwłaszcza dziennikarskich i społecznościowych;
- umiejętności  analizy tych zasobów (research);
- umiejętności  prowadzenia działań marketingowych w internecie.
3. Miejsca pracy
Redakcje czasopism, redakcje portali internetowych, agencje interaktywne, studia reklamowe, własna działalność dziennikarska i społecznościowa (w internecie).
Charakter wykonywanej pracy: dziennikarz, dziennikarz internetowy, e-redaktor, bloger, infografik, specjalista ds. social media (marketer społecznościowy), copywriter, researcher.
4. Przedmioty kształcenia specjalnościowego (łącznie 720 godz.)
Moduł dziennikarsko-społecznościowy (1):
    Społeczności internetowe
    Warsztat dziennikarza internetowego
    Media internetowe / Wideo w mediach społecznościowych
    Internetowe gatunki dziennikarskie / copywriting / sztuka pisania mikroblogów
    Komunikowanie w Internecie / komunikacja w social media
    Monitoring i analiza portali dziennikarskich
Moduł dziennikarsko-społecznościowy (2):
    Serwisy społecznościowe
    Netykieta / prawo w internecie
    Adobe InDesign , Aplikacje społecznościowe
    Zarządzanie i marketing w social media
    Research
    Monitoring i analiza w social media
5. Przedmioty kształcenia podstawowego i ogólnego - KLIKNIJ
  • Oceń ten artykuł
    (33 głosów)

Pomiędzy tekstem a technologią

powrót na górę

TEN SERWIS WYKORZYSTUJE COOKIES Wiecej informacji znajduje sie w Polityce prywatnosci / Cookies.

Akceptuje pliki Cookies na tej stronie.

EU Cookie Directive Module Information