Menu

Badanie i projektowanie gier (GAMEDEC)

Przecieramy szlaki. Wyznaczamy trendy. Redefiniujemy kształcenie humanistyczne.
Nie studiuj humanistyki, mówili. 
Zero umiejętności i doświadczenia, mówili. 
Gwarantowane bezrobocie, mówili.
 My pokazujemy, że mówili bzdury.
Trzy lata studiów na Gamedec.UKW to:
●    20 miesięcy zespołowej pracy projektowej
●    20 miesięcy współpracy z branżą
●    portfolio 15+ projektów gier cyfrowych i analogowych
●    pakiet umiejętności cyfrowych
●    pakiet umiejętności organizacyjnych
●    specjalistyczna wiedza groznawcza (game studies)
●    szeroki kontekst humanistyczno-społeczny
Czytaj więcej: Wywiad o Gamedecu w CDP.pl .
Charakterystyka specjalności
1. Poznasz i wykształcisz:
Szkolimy pakiet umiejętności pod kątem przyszłej kariery, stawiając na elastyczność i maksymalną zatrudnialność. Studenci uczą się tworzyć gry na wielu platformach – planszowe i karciane; LARP i narracyjne RPG; gry miejskie i ARG; literaturę interaktywną i gry wideo. Łącznie 450 h praktycznej pracy projektowej i 270 h teorii game studies. Plus zaplecze w humanistyce cyfrowej. Dużo czytamy po angielsku i współpracujemy z zagranicą – bądźcie na to gotowi językowo!

Jak studenci humanistyki robią gry wideo? Nie uczymy programistów – budujemy gry i poziomy do gier w programach middleware (gamebuilderach). Zaczynamy od SCRATCH-a. Na drugim roku przechodzimy na profesjonalne silniki typu UDK, Unity czy CryEngine, oddając szkolenie w ręce branżowych praktyków – level designerów z Vivid Games.
2. Miejsca pracy
- w branży gier:
●    projektowanie gier wideo (jako młodszy level designer)
●    projektowanie gier stolikowych
●    organizacja gier miejskich i larpów
●    dziennikarstwo growe, analityka gier
●    produkcja, sprzedaż, marketing gier
Idziemy dalej niż samo tworzenie gier. Studenci uczą się projektować usługi i eventy bazujące na grach, tak komercyjne jak i non-profit. Tworzyć gry poważne (stosowane) o celach innych niż tylko rozrywka, zwłaszcza gry edukacyjne. Stosować umiejętności game-designerskie poza branżą gier: w gamifikacji edukacji i zarządzania.
- inne perspektywy zatrudnienia:
●    komercyjne usługi “growe” (turystyka, obozy młodzieżowe, eventy korporacyjne)
●    niekomercyjne działania “growe” finansowane przez granty i/lub instytucje (muzea, biblioteki, ośrodki kultury, urzędy miejskie, organizacje religijne i pozarządowe)
●    innowacje dydaktyczne (game-based learning)
●    gamifikacja edukacji, szkoleń lub zarządzania
●    szkolenie z projektowania gier i umiejętności cyfrowych
4. Przedmioty kształcenia specjalnościowego (łącznie 720 godz.)
Level (semestr) 1

> Intro do badania i projektowania gier
> Literatura interaktywna

Level 2

> Projektowanie gier planszowych
> Projektowanie gier role-playing (w tym: RPG-lab i LARP-lab)
> Prawo i ekonomia rynku gier
> Projekt (mnóstwo zespołowej pracy projektowej)

Level 3

> Projektowanie gier wideo I
> Gamifikacja w edukacji i zarządzaniu
> Teoria gier dla projektantów
> Projekt
> Współpraca (mnóstwo współpracy z branżowymi partnerami)

Level 4

> ARG i gry miejskie
> Projektowanie gier wideo II
> Game Studies I
> Projekt
> Współpraca

Level 5

> Projektowanie gier edukacyjnych
> Gry w adaptacjach i transmediach
> Historia gier cyfrowych
> Game Studies II
> Projekt dyplomowy
>>> licencję gamedeka otrzymasz nie za samo napisanie pracy lecz za praktyczny, wdrożony projekt growy, przy którym spędzisz kilka miesięcy wspomagany przez projectmastera

Level 6

> Projekt dyplomowy
> Praktyki zawodowe (3 m-ce)
>>> na Level 6 nie ma już szkoleń w kwaterze głównej > są tylko praktyki w zewnętrznej firmie + realizacja projektu i pracy dyplomowej w e-kontakcie z projectmasterem (promotorem)

5. Facebook - GAMEDEC - KLIKNIJ.

  • Oceń ten artykuł
    (57 głosów)

Pomiędzy tekstem a technologią

powrót na górę

TEN SERWIS WYKORZYSTUJE COOKIES Wiecej informacji znajduje sie w Polityce prywatnosci / Cookies.

Akceptuje pliki Cookies na tej stronie.

EU Cookie Directive Module Information